14 mei 2019 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jeannette Biltges - WaarBenJij.nu 14 mei 2019 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jeannette Biltges - WaarBenJij.nu

14 mei 2019

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

15 Mei 2019 | Nederland, Nederland

De ochtend gaat ons vandaag wat vlotter af. Na gebakken eieren met spek en een wandeling moeten we ons wel een beetje losrukken. De plek is zo lekker beschut.
We zijn net onderweg als we horen dat een nieuw filter gevonden is en dat dat in Franeker wordt gebracht. Wat een verwennerij.
Bij Dronrijp Is er ook een brug weggehaald er ligt een soort van varend ponton waar de auto’s over kunnen rijden, dat wordt af en toe weggevaren om de schepen er door te laten.
Onderweg weer prachtige huisjes, verscholen tussen de bomen op sprookjesachtige locaties. Daar krijg ik nooit genoeg van. Wat zou ik graag zo’n plekje veroveren. Maar dromen is ook leuk.
In Franeker kunnen we water bunkeren en we hebben meer water dan we dachten aan boord. Dat valt dan weer mee.
Om 4 uur stopt er een heuse motor met zijspan naast ons schip, wat een gaaf ding zeg. Daar wil ik de volgende keer wel een ritje mee maken als er weer een filter gezocht moet worden. Echt super. Vooral ook doordat ze via hun helm met elkaar kunnen communiceren. Kun je onderweg lekker kletsen. Ook wel iets voor aan boord want de communicatie wordt er niet beter op, alle gehoorhulpoordingen ten spijt. Daar ga ik eens over nadenken.
Na een kopje thee gaan ze weer weg. We zwaaien ze uitgebreid na.
Jammer dat we geen van tweeën een motor rijbewijs hebben.
De avond verdoe ik met slapen, zelfs voor lezen ben ik te moe.