17 mei 2019 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jeannette Biltges - WaarBenJij.nu 17 mei 2019 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jeannette Biltges - WaarBenJij.nu

17 mei 2019

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

17 Mei 2019 | Nederland, Nederland

Oeh wat was dat een lekker nachtje. Terwijl de wind door de vallen gierde lag ik lekker onder een dekbed, een slaapzak en 2 quilts lekker warm dwars in bed. Omdat kramp in mijn kuiten mij de afgelopen nachten heeft geplaagd leek me dit de beste oplossing. Kan ik mij gelijk tijdens de kramp aanval afzetten tegen de wand en laten we eerlijk zijn, ik ben gewoon heel goed in dwarsliggen.

Dus na een prima nachtje een lekker ontbijt op weg naar Den Helder.
De wind wat minder de stroom des te meer. We vliegen door het Vissersgaatje met 4 knopen en komen plat voor de lap Den Helder binnen. Even door de sluis en dan zijn we in Willemsoord. Een prima jachthaven midden in de stad.

Er is ook een echte Marine Jachtclub maar ik zit niet zo te wachten op parelkettingen en geruite broeken om van het hete aardappel jargon maar te zwijgen. ( Oh, oh, vooroordeel, helaas kan ik hem niet ontkennen.)

Er is een hoop te doen om ons heen, maar we gaan eerst een kopje koffie drinken op het terras. Vragen waar de winkels zijn en dan op weg voor verse groenten en wat andere kleinigheden.

Eenmaal terug doe ik een tukje en Bernard gaat alvast een onderzeeër bekijken. Niet mijn favoriete item daar heb ik in Saint Nazerre al een flinke claustrofobische aanval door gehad, dat doen we niet meer.

Helaas draait in de bios niet een film die we beide leuk vinden, jammer want die is ongeveer 500 meter van de jachthaven.

Morgen gaan we uitgebreid het Maritiem Museum bezoeken. Daar heb ik heel veel zin in.

  • 17 Mei 2019 - 17:38

    Linda:

    Ik houd het niet meer.....is er nou al een nieuw afwasteiltje?.....of wat?

  • 17 Mei 2019 - 17:47

    Jeannette:

    Helaas geen teiltje het is dus iedere avond weer een heel karwei om hem aan de afwas te krijgen. Gewoonnwachten op betere tijden

  • 18 Mei 2019 - 15:19

    Rina Klaaysen:

    Echt aan vakantie toe!Veel slaap tekort in je werkzame leven, maar superfit als jullie weer in Vierhuizen zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannette

Actief sinds 14 Nov. 2009
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 25703

Voorgaande reizen:

16 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Op zoek naar Textiel

06 Januari 2010 - 30 Januari 2010

Marcobientje goes east

Landen bezocht: