Dinsdag 25 september 2018 - Reisverslag uit Roundstone, Ierland van Jeannette Biltges - WaarBenJij.nu Dinsdag 25 september 2018 - Reisverslag uit Roundstone, Ierland van Jeannette Biltges - WaarBenJij.nu

Dinsdag 25 september 2018

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

26 September 2018 | Ierland, Roundstone

Dit was een dag vol verrassingen. Tussen de middag gingen we met elkaar eten in Roundstone. Bijna iedereen van de partij.
Samen met Johanna delen we een visschotel en dat is maar goed ook. Veel te veel voor een meisje alleen. Heerlijk oesters, mosselen, kreeften en krabbepoten, gamba’s en zalm, salades en heerlijke scones.
Ook de auto heeft dorst en krijgt haar favoriete diesel geserveerd.
Na het eten zijn de winkeltjes open en kan ik nog wat ruilen.
Bij de, overigens meest kitscherige, souveniershop worden er aan de achterkant van de winkel prachtige trommels gebouwd.
Henk vertelt dat je hier buiten het seizoen heel gemakkelijk de mooiste huizen kunt huren voor een prikkie. Denk er over na.
Overigens staat in Roundstone ook de muziekstudio van Sting waar menig film wordt voorzien van muziek.
De film “The Matchmaker” is hier gemaakt en daar zijn ze maar wat trots op. Helaas ligt de visserij hier, door EU regels, op z’n gat. Veel jongeren vertrekken en dat is jammer.
Na het eten opnieuw massief inkopen doen in Clifden. Je blijft je verbazen over het landschap. De rust is niet te evenaren, de schapen grazen en liggen dicht bij de weg. Pas later in de middag als het asfalt lekker warm is gaan ze langs de kant van de weg liggen. Een enkeling neemt het risico en ligt midden op de weg een dutje te doen.
Als de boodschappen zijn gedaan en ik nog even naar een winkeltje wil omdat ik toch de stoute schoenen aantrek om ook iets voor mezelf mee te nemen, wacht mij een enorme verrassing.
Ik stier de winkel binnen recht op de speld af die ik zo graag wil hebben en dan houdt Andre, de kok, mij tegen. Het blijkt dat Francesca de speld al voor mij had laten reserveren, ik krijgt hem zo maar cadeau.
Appelwangen en tranen van ontroering.
De weg terug volgt mijn gevoel wat ben ik toch een verwend mens. En helemaal blij.

  • 26 September 2018 - 13:36

    Linda:

    Slik....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannette

Actief sinds 14 Nov. 2009
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 25761

Voorgaande reizen:

16 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Op zoek naar Textiel

06 Januari 2010 - 30 Januari 2010

Marcobientje goes east

Landen bezocht: