19 mei 2019 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jeannette Biltges - WaarBenJij.nu 19 mei 2019 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jeannette Biltges - WaarBenJij.nu

19 mei 2019

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

19 Mei 2019 | Nederland, Nederland

Het was een rustige nacht in Het Zandt en we slapen heerlijk uit. Deze vakantie kenmerkt zich vooral door rust.
Tegen 12 uur vertrekken we en glijden met een noorden windje langzaam door het Noord Hollands kanaal.
Eigenlijk is dit de beste manier om Nederland te bekijken. We zien prachtige stolp boerderijen met rieten daken die in allerlei figuren zijn gesneden. Mansarde kappen, uitbouwen en torentjes.
Mooi geschilderd in prachtige kleuren. Houtsnijwerk en liefdevol verzorgde tuinen.
En dan heel af en toe ,maar dan ook echt heel af en toe staat er iets tussen van een architect met proefverlof. Hoe haal je het in de bolle hoofd om tussen al dit moois en al deze historie zo iets te bouwen.
Maar ja wie ben ik?

Wij genieten met volle teugen en volgens mij hebben de brugwachters er ook lol in. Dat ene zeilschip dat op haar dooie akkertje haar weg vervolgd. Ze springen bijna in de houding om de brug voor ons open te mogen doen, wat een samenwerking.

De enige stoorzender is de provinciale weg die langs het kanaal loopt. Waar gaan in Godsnaam ( het is immers zondag) al deze mensen naar toe. Hoe druk wordt het morgen?????
Volgens mij is het ook een gevaarlijke weg, menig sirene en trauma heli passeert ons.

Net voor Alkmaar houden we het voor gezien en maken ons schip vast bij de plaatselijke padvinderij. Overigens ook op aanraden van de brugwachter. Ga daar maar liggen daar lig je goed en daar is het rustig. Ze snappen het en hebben het beste met ons voor.

• 01 Juni 2019 - 05:26

Jenny Overwater:

ik reis mee, op mijn dooie akkertje , huisarrest zolang ik de flat nog moet verlaten over gevaarlijk hoge drempels (wordt aan gewerkt !)