21 mei 2019 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jeannette Biltges - WaarBenJij.nu 21 mei 2019 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jeannette Biltges - WaarBenJij.nu

21 mei 2019

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

21 Mei 2019 | Nederland, Nederland

Als ik wakker word zeg ik “hoepsefloeps” maar er gebeurt niks, hoe vaak ik het ook herhaal, ik zal dus zelf de spieren moeten gebruiken want toveren zit er niet meer in. Het opstaan valt mij zwaar.
Het weer ziet er nog niet veel beter uit. Nog steeds grijs en grauw.
Maar vooral ook koud. Gelukkig maakt mijn verse appeltaart veel goed.
De route van vandaag gaat door de Zaanstreek. Wat schitterend, het geeft kleur aan de dag. De molens draaien volop, er staan al veel toeristen te kijken. We komen menig keer op het fotoportret en bijna alles is plat voor de wind.
Er zijn mooie oude pakhuizen met imposante namen, Zaans groen is volop aanwezig en alle bruggen draaien nog voor we ze hebben gevraagd. Het zit weer helemaal mee vandaag.
Mocht ik hier nog eens langs komen dan wil ik stoppen bij de molens om zelf de toerist uit te hangen.
Op het dak van wat eens de Zeepziederij “de Adelaar” was en nu is omgebouwd tot appartementen is een heuse groenten tuin aangelegd.
Natuurlijk staat er zo her en der nog wel een pandje dat roept om wat aandacht maar het merendeel is toch leuk opgeknapt.
Voor het Verkade gebouw staat een olifantje met zijn poot omhoog, Die denkt dat hij een hond is waarschijnlijk.
Vlak erbij is een stijger waar wij precies op passen. Zo hebben we een privé steiger midden in Koog aan de Zaan.


  • 01 Juni 2019 - 06:07

    Jenny Overwater:

    Mooi plekje !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannette

Actief sinds 14 Nov. 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 25782

Voorgaande reizen:

16 Maart 2012 - 23 Maart 2012

Op zoek naar Textiel

06 Januari 2010 - 30 Januari 2010

Marcobientje goes east

Landen bezocht: